Blog

prawo w branży beauty

Jak bezpiecznie sprzedać markę kosmetyczną?

Sprzedaż marki kosmetycznej to proces złożony. Wymaga nie tylko znajomości branży, ale także przepisów prawnych i regulacji. Jako Kancelaria Prawna specjalizująca się w tej dziedzinie, wiemy, jak przygotować się do transakcji i jak właściwie

Czytaj więcej »
usługi w działalności nierejestrowanej
działalność nierejestrowana

Czy mogę świadczyć usługi w działalności nierejestrowanej? Działalność nierejestrowana a składki ZUS

Odpowiadamy na pytania: czy prowadząc usługi w działalności nierejestrowanej trzeba odprowadzać i opłacać składki społeczne do ZUS? Czy w swojej ofercie biznesowej oferujesz usługi? Czy musisz mieć umowę na piśmie, żeby świadczyć usługi? Kto opłaca składki ZUS w działalności nierejestrowanej i dlaczego?

Czytaj więcej »
Q&A Legalny Biznes Online

Q&A Legalny Biznes Online #1

Q&A Legalny Biznes Online to cykl pytań i odpowiedzi o tym, jak sprzedawać, świadczyć usługi, zarabiać i prowadzić biznes online zgodnie z prawem. Chcesz zadać pytanie? Obserwuj nasze konto na IG (@mdl_kancelariaprawna) i bądź na bieżąco.

Czytaj więcej »
legalny e-commerce

Prawne kwestie dropshippingu

W dzisiejszym wpisie skupimy się na coraz bardziej popularnym modelu biznesowym, jakim jest dropshipping. Ten innowacyjny sposób prowadzenia e-handlu zyskuje na znaczeniu, oferując przedsiębiorcom elastyczność i możliwość szybkiego wejścia

Czytaj więcej »
legalny e-commerce

Jakie dane osobowe podawać w umowie o dzieło?

Czy zastanawiałaś/eś się kiedyś, jakie dane osobowe są niezbędne przy zawieraniu umowy o dzieło? Ta kwestia często budzi wiele pytań i wątpliwości, szczególnie wśród osób, które nie mają doświadczenia w prawnych aspektach

Czytaj więcej »
prawo w branży beauty

Obowiązki dystrybutorów w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych (dalej określanym rozporządzeniem kosmetycznym)

Wprowadzenie Rozporządzenia regulującego kwestię produktów kosmetycznych przez Unię Europejską sprawia, że wszystkie podmioty działające na terenie jego obowiązywania, w tym w Polsce, są obowiązane stosować się do zawartych w nim norm, bez potrzeby jakiejkolwiek

Czytaj więcej »
prawo w branży beauty

Obowiązki osób odpowiedzialnych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych (dalej określanym rozporządzeniem kosmetycznym)

Według Cosmetics Europe Polska z rynkiem detalicznym o wartości 4 mld euro jest szóstym rynkiem w Europie, ustępując Niemcom, Francji, Włochom, Brytyjczykom i Hiszpanom. W 2022 r. wartość całego rynku kosmetycznego

Czytaj więcej »
prawo w branży beauty

Prawo kosmetyczne — podstawowe pojęcia

Branża kosmetyczna — wyjątkowo szybko rozwijająca się branża polskiej i europejskiej gospodarki. Szczegółowo uregulowana prawnie w celu ochrony użytkowników i ich zdrowia. Większa część regulacji prawnych na temat wprowadzenia produktów

Czytaj więcej »
spółki

Spółka cywilna – charakterystyka

Obecnie istnieje wiele różnych form prowadzenia działalności gospodarczej. Jedną z nich jest spółka cywilna, która odgrywa istotną rolę w sferze przedsiębiorczości. Spółka cywilna charakteryzuje się unikalnymi cechami, które

Czytaj więcej »
spółki

Spółka akcyjna – charakterystyka

Spółka Akcyjna (S.A.) to w Polsce jest powszechna forma prawna prowadzenia działalności gospodarczej. W Polsce regulacje dotyczące spółek akcyjnych znajdują się w Kodeksie spółek handlowych. W tym artykule omówimy, czym

Czytaj więcej »
spółki

Spółka jawna – charakterystyka

Poszukujesz odpowiedniego modelu prowadzenia działalności gospodarczej? Spółka jawna może być jednym z interesujących rozwiązań, które warto rozważyć. Jest to rodzaj osobowej spółki handlowej, charakteryzującej się prostą strukturą

Czytaj więcej »
działalność gospodarcza

Działalność gospodarcza – plusy i minusy

Wiele osób pracujących „na etacie” marzy o założeniu własnej działalności. Prowadzenie własnej działalności gospodarczej uznawane jest jako wolność i niezależność, które umowa o pracę niejako odbiera. Choć praca

Czytaj więcej »
działalność gospodarcza

Jak założyć działalność gospodarczą?

Jednoosobowa działalność gospodarcza to forma prowadzenia działalności gospodarczej przez jedną osobę, która jest jednocześnie „właścicielem” całego związanego z tą działalnością majątku i osobą uprawnioną do każdego działania, zarządzania, nawiązywania relacji z innymi podmiotami.

Czytaj więcej »
umowy

Umowa o świadczenie usług – charakterystyka

Umowa o świadczenie usług to umowa, w której jedna strona, zwana usługodawcą, zobowiązuje się do wykonania określonej usługi na rzecz drugiej strony, zwanej usługobiorcą. Z kolei usługobiorca zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia za wykonanie

Czytaj więcej »
legalny e-commerce

E-commerce – jak zacząć? Prawny przewodnik

E-commerce, czyli handel elektroniczny, odnosi się do kupowania i sprzedawania towarów oraz usług za pośrednictwem internetu. Za sprawą rozwijającej się wciąż technologii i ogólnej cyfryzacji wielu usług, sprzedaż w internecie cieszy się

Czytaj więcej »
działalność gospodarcza

Start-up – czym jest i jak go założyć?

Start-up to przedsiębiorstwo rozpoczynające swoją działalność, która charakteryzuje się wysokim potencjałem rozwoju, innowacyjnym pomysłem na biznes i zazwyczaj dużym ryzykiem inwestycyjnym. Start-upy często bazują na nowych technologiach, innowacyjnych rozwiązaniach lub

Czytaj więcej »
umowy

Umowa o dzieło – zalety i wady

Umowa o dzieło jest jedną z najpopularniejszych umów cywilnoprawnych. Jest ona tzw. umową rezultatu, która różni się od umów starannego działania koniecznością osiągnięcia oznaczonego rezultatu ludzkiej pracy. Rezultat ten musi być dziełem o indywidualnych cechach, ustalonych wcześniej z dającym zlecenie.

Czytaj więcej »
Scroll to Top